Sunday 9 February 2014

SUPLEMEN KAUM WANITA

Seperti yang pernah saya kongsikan sebelum ini, semua customer saya yang berminat mendapatkan supplemen Shaklee adalah dari kaum wanita. Tahniah wanita!! Anda semenangnya tulang belakang sesebuah keluarga! Saya tau, wanita-wanita ini bukan sahaja prihatin terhadap kesihatan sendiri, tetapi mereka juga mau melihat suami dan anak-anak kekal sihat.
Tetapi, hari ni saya nak kongsikan set supplemen KHAS dan ISTIMEWA untuk wanita. Khasiatnya merangkumi kecantikan dalaman dan luaran wanita. Dan yang lebih menguntungkan lagi, pengambilan supplemen ini boleh dikongsi dengan suami.

 Mari kita sama-sama amalkan gaya hidup sihat dan tampil lebih muda!!
Antara masalah utama yang sering menghantui kaum wanita adalah masalah keputihan. Masalah ini datang menyerang wanita tak kira tua atau muda, bujang atau dah berkahwin. Keputihan adalah normal jika ia hanya lendir putih, jernih, cair, tidak berbau dan tidak berasa gatal. Tetapi keputihan itu boleh dikategorikan sebagai bermasalah apabila ia bersifat pekat, berwarna putih kekuningan, berbau dan diiringi rasa gatal. Jangan anggap ianya masalah kecil ataupun akan hilang dengan sendiri. Jika ia tak dirawat, tak mustahil ia akan merebak dan menyerang organ-organ penting dalam badan. Malah yang lebih teruk lagi, ia mampu merebak ke pasangan kita. Dimana kesannya organ seksual lelaki juga turut akan berasa gatal, melecet dan kemerahan.
Keputihan boleh disebabkan oleh:
  • Penggunaan/pengambilan antibiotic
  • Perancang keluarga
  • Pengambilan rawatan hormon
  • Ubat-ubat steroid
  • Minum air tak bertapis
  • Stress
  • Diabetes
  • Nutrisi yang tak seimbang seperti diet tinggi gula
20130226-154211.jpg
Alfalfa Complex
Dengan itu, Shaklee telah memperkenalkan sejenis supplemen yang diberi nama Alfalfa. Alfalfa adalah tumbuhan yang jarang diperkatakan. Mungkin kerana ia bukan berasal dari negara kita. Alfalfa sebenarnya sejenis tumbuhan/ herba yang sangat kaya dengan nutrisi.
AWAS!!!! Tidak semua alfalfa adalah sama, alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat daripada daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.
Kebaikan Alfalfa bukan sahaja khusus untuk wanita tetapi, boleh juga dikongsikan bersama lelaki:
  1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia
  2. Sebagai penggalak susu yg mempercepatkan penghasilan susu badan untuk ibu meyusukan bayi
  3. Mencuci usus bagi membuang toksik
  4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’
  5. Memberi kelegaan semasa haid
  6. Merawat arthitis
  7. Bagus untuk elergi dan ekzema
  8. Merawat athma
  9. Menghilangkan kelesuan dan tekanan
  10. Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitan buah pinggang
  11. Meneutralkan asid dalam badan
  12. Merawat masalah keputihan pada wanita
  13. Membesar dan menegangkan payudara
  14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri
  15. Memulihkan urat selepas bersalin
  16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
  17. Meningkatkan stamina seorang suami
  18. Melegakan sembelit
  19. Membuang angin dalam badan
  20. Melegakan sakit sendi dan belakang
Secara ringkasnya, Alfalfa boleh membantu mengatasi masalah keputihan sekaligus menambah keintiman suami dan isteri serta menjaga kesihatan dalaman wanita.
20130226-154217.jpg
Vita-E Complex
Vitamin E adalah vitamin larut lemak. Ia merupakan vitamin antioksidan yang aktif. Namun begitu, kehadiran Selenium di dalam Vita-E Shaklee, meningkatkan potensi kefungsian Vitamin E itu sendiri. Kedua duanya bersifat antioksidan di mana ianya bekerjasama untuk melambatkan penuaan.
Jadi nak tau apakah rahsia sebenar Vita-E Shaklee yang menjadi sebutan ramai?
  1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana Vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan Vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.
  2. Vitamin E mencegah dan mengecutkan segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Ramai ibu-ibu yang menyusukan bayi mengamalkan pengambilan vitamin ini untuk mengatasi masalah bengkak susu atau clog duct.
  3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Vitamin E membantu mengatasi masalah kedinginan.
  4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.
  5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata-rata ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.
  6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentasi selepas kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.
  7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.
Secara ringkasnya, Vita-E Shaklee banyak membantu menjaga kesihatan luaran wanita termasuklah menjadikan kulit wajah berseri, menghilangkan parut dan kesan-kesan penuaan.
Apa tunggu lagi? Tak banyak pun!! Dua supplemen asas ini sudah memadai untuk merawat masalah wanita. Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa. Anda juga boleh menggunakan Shaklee ID saya bagi menikmati harga ahli di mana-mana cawangan Shaklee seluruh Malaysia.
Hubungi AIN :0134657450

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


PN.NURUL 'AIN
Shaklee ID : 1101481
sidmsia@gmail.com

No comments:

Post a Comment